09128156014

صفحه اصلی > پرتغال : اقامت و خرید ملک در پرتغال

اقامت و خرید ملک در پرتغال

خرید ملک در پرتغال

اقامت و خرید ملک در پرتغال

خرید ملک در پرتغال یک راه آسان برای به دست آوردن اقامت این کشور شمرده می شود. مهاجران پس از دریافت اقامت دائمی پرتغال از مزایا و امکانات زیادی بهره مند می شوند. بر همین اساس امروزه شهرهایی نظیر لیسبون، پورتو، آلگاروه، مادیرا و آزور به یکی از مقاصد محبوب اروپایی برای خرید خانه و ملک تبدیل شده اند. البته هزینه خرید ملک در شهر های کم جمعیت، پایین تر از سایر مناطق خواهد بود. به عنوان مثال قیمت خانه در شهرهای کوچکی همچون آلگاروه یا ستوبال بسیار کم است. قیمت ملک در این شهر ها آنقدر به صرفه است که شاید بتوانید همزمان چندین ملک خریداری و در نتیجه سرمایه خود را چند برابر کنید. همچنین افزون بر موارد گفته شده شهرهایی مانند پندا-گرس یا دره دورو نیز مقاصد مناسبی برای خرید ملک در پرتغال هستند. در آخر نیز توصیه می شود حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات مفیدی درباره مهاجرت و قیمت خانه در پرتغال به دست آورید.

مهاجرت به پرتغال از طریق خرید خانه

شما با خرید ملک در پرتغال می توانید مانند شهروندان اروپایی، مزایای زیادی داشته باشید. خوشبختانه علاوه بر سرمایه گذاران، خانواده های آن ها نیز می توانند از این مزایا بهره مند شوند. به عنوان مثال با سرمایه گذاری در پرتغال می توان به ۲۶ کشور شینگن اتحادیه اروپا بدون ويزا سفر کرد. البته توجه داشته باشید که پس از گذشت ۵ سال از مهاجرت یا سرمایه گذاری، اقامت دائم یا تابعیت این کشور به مهاجران داده می شود.

البته برای مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک باید شرایطی داشت و از قوانینی پیروی کرد. برای مثال سرمایه گذاران باید عدم سوء پیشینه کیفری داشته باشند. همچنین باید یک سند معتبر ارائه دهند تا اجازه اقامت موقت به آنها داده شود. پس از خرید ملک نیز لازم است حداقل ۱۴ روز تا ۲ سال در این کشور زندگی کنند. پس از گذشت ۲ سال نیز می بایست ویزای خود را تمدید کرد. در واقع همانطور که پیشتر ذکر کردیم برای اخذ اقامت دائم این کشور باید ۵ سال سپری شود؛ بنابراین برای اقامت موقت باید ویزای طلایی پرتغال را پس از مدتی تمدید کرد. البته نیازی نخواهد بود که پس از خرید خانه همیشه در این کشور حضور داشته باشید؛ تنها کافیست ابتدا ۱۴ روز و پس از آن حداقل سالی ۷ روز به این کشور سفر کنید. به این ترتیب سرمایه گذاران می توانند املاک خریداری شده خود را در این کشور اجاره دهند و به درآمد بالایی برسند.

اقامت و خرید ملک در پرتغال
اقامت و خرید ملک در پرتغال

قیمت خانه در پرتغال

قیمت خانه در پرتغال به عوامل زیادی مانند شهر مورد نظر یا متراژ آن بستگی دارد. به عنوان مثال در مناطق کم جمعیتی همچون آزور یا مادیرا، حداقل به ۲۸۰ هزار یورو نیاز خواهید داشت. البته در این مناطق خانه های مسکونی زیادی دیده می شوند که دارای حداقل ۳۰ سال قدمت هستند و نیاز به بازسازی دارند. برای خرید اینگونه املاک و بازسازی آنها نیز باید بودجه شما بیشتر از ۳۵۰ هزار یورو باشد. افزون بر این موارد در مناطق پر جمعیت املاک به بیش از ۵۰۰ هزار یورو به فروش می رسند. در قسمت زیر می توانید قیمت املاک مسکونی پرتغال را به ازای هر متر مربع مشاهده کنید. توجه داشته باشید که قیمت های ارائه شده تقریبی و متغیر هستند:

  • سنترو: ۱۲۷۵ یورو
  • آلگاروه: ۲۸۴۴ یورو
  • منطقه شمالی: ۱۹۹۲ یورو
  • منطقه خودمختار مادیرا: ۲۲۴۴ یورو
  • منطقه خودمختار آزور: ۱۲۳۴ یورو

لازم به ذکر است که گرفتن ویزای طلایی نیز هزینه های جداگانه ای دارد که تنها برای اخذ آن می بایست حدودا ۵۳۳۶ یورو پرداخت کرد. همچنین شما باید هنگام خرید ملک در پرتغال هزینه هایی نظیر مالیات مربوط به انتقال ملک و حق تمبر را نیز محاسبه کنید. در مجموع مطمئن باشید که خرید ملک در پرتغال به صرفه خواهد بود و مزایای زیادی برای شما به ارمغان می آورد.

هزینه خرید ملک در پرتغال
هزینه خرید ملک در پرتغال

اقامت پرتغال با خرید ملک

متاسفانه خرید خانه در برخی از شهر های پرتغال توسط افراد خارجی از سال ۲۰۲۲ ممنوع شده است. در واقع امکان خرید خانه مسکونی در شهرهایی همچون لیسبون، پورتو یا مناطق ساحلی دیگر وجود ندارد و در نهایت از این طریق نمی توان ویزای طلایی پرتغال را دریافت کرد. البته این محدودیت ها روی املاک تجاری اعمال نمی شوند. به بیان دیگر شما می توانید در لیسبون یک ملک تجاری بخرید و در نهایت اقامت این کشور را به دست آورید. با عین حال دریافت اقامت پرتغال با خرید ملک هنوز یک راه عالی برای مهاجرت به این کشور زیبای اروپایی محسوب می شود.

در آخر نیز به یاد داشته باشید که پس از خرید ملک در پرتغال برای اخذ ویزای طلایی خود درخواست دهید. تنها با داشتن این ویزا خانواده یا والدین شما می توانند از مزایای سرمایه گذاری در پرتغال بهره مند شوند. البته باید همزمان مدارکی را ارائه دهید که نشان دهنده توانایی شما جهت حمایت مالی از خانواده یا والدینتان در پرتغال باشند.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید