09128156014

صفحه اصلی > پرتغال : مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال مزایای زیادی دارد و شما با مهاجرت به کشور خوش آب و هوا از امکانات بی نظیری بهره مند می شوید. به عنوان مثال با اخذ اقامت این کشور می توانید به کشور های اروپایی یا حتی امریکایی بدون ویزا سفر کنید. همچنین پرتغال یکی از ارزان ترین کشور های اروپایی محسوب می شود و هزینه های زندگی در آن بسیار پایین است. به علاوه به مهاجران خود اجازه کار کردن می دهد و امکان تحصیل رایگان برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم می کند. افزون بر تمامی این موارد به راحتی و با یک بودجه محدود می توان در این کشور ملک خریداری کرد و سرمایه گذاری های خوبی انجام داد. در مجموع پرتغال یک مقصد عالی برای مهاجرت محسوب می شود. حتما در ادامه مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات جامع تری درباره مهاجرت به پرتغال به دست آورید.

اخذ اقامت کشور پرتغال

اخذ اقامت پرتغال کار چندان سختی نخواهد بود و شما می توانید با روش های گوناگونی همچون سرمایه گذاری یا ویزای تحصیلی اقامت این کشور را به دست آورید. همچنین مهاجرت به پرتغال از طریق ویزای کاری نیز یکی از روش های نه چندان سخت برای اخذ اقامت این کشور محسوب می شود. برای اینکار کافیست شرکت یا فردی در پرتغال برای شما یک موقعیت شغلی فراهم کند. البته این کارفرما یا شرکت مربوطه باید توانایی دریافت مجوز کار از وزارت های مربوطه را داشته باشد. همچنین کارفرمایان باید اثبات کنند که شهروندان پرتغالی یا اروپایی نمی توانند در این موقعیت شغلی پذیرفته شوند. به این ترتیب این روش برای اخذ اقامت پرتغال سخت و پیچیده شمرده می شود.

به طور کلی مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری نسبت به تمام روش های دیگر آسان تر است. شما می توانید از طریق روش های زیر در این کشور سرمایه گذاری کنید و در نهایت پس از ۵ سال اقامت دائم این کشور را به دست آورید. روش های سرمایه گذاری در پرتغال عبارتند از:

  • خرید ملک و املاک
  • سرمایه گذاری حداقل ۲۵۰ هزار یورو در پروژه های فرهنگی و تاریخی
  • انتقال حداقل یک و نیم میلیون یورو سرمایه
  • سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰ هزار یورو در یک صندوق واجد شرایط
  • سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰ هزار یورو در پروژه های دانشگاهی و تحقیقاتی
  • سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰ هزار یورو در یک کسب و کار
  • ثبت شرکت

توجه داشته باشید که می بایست حداقل ۵ سال سرمایه خود را در پرتغال حفظ کنید تا در نهایت بتوانید اقامت این کشور را دریافت کنید. همچنین  برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در این کشور باید حدودا ۵۳۳۶ یورو به دولت پرداخت کرد.

اقامت و مهاجرت به پرتغال
اقامت و مهاجرت به پرتغال

شرایط مهاجرت به پرتغال

اخذ ویزای مربوطه و تمکن مالی مهم ترین شرایط مهاجرت به پرتغال محسوب می شوند. در مرحله اول برای مهاجرت به پرتغال می بایست ویزای شینگن یا یک ویزای اقامت کوتاه مدت ۹۰ روزه را دریافت کرد. سپس باید برای اخذ ویزای اقامت موقت اقدامات لازم را انجام داد. ویزای سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری در دسته ویزا های موقت قرار می گیرند. در نهایت لازم است اقدامات مورد نیاز برای دریافت ویزای اقامت بلند مدت انجام شود تا بتوان پس از گذشت ۵ سال برای دریافت اقامت دائم درخواست داد. البته اقامت دائم هم نیاز به تمدید دارد. به بیان دیگر شما پس از دریافت اقامت این کشور می بایست هر ۵ سال یک بار برای تمدید اقامت دائم خود اقدام کنید. حتی اگر شرایط شما مانند وضعیت تاهل یا مکان زندگی تان تغییر کند هم نیاز به تمدید اقامت خواهید داشت. اما نگران نباشید پروسه تمدید اقامت پرتغال اصلا کار سختی نخواهد بود.

شرایط دریافت اقامت پرتغال

به طور کلی شرایط دریافت اقامت پرتغال اصلا شرایط سخت و پیچیده ای شمرده نمی شود. شما با اثبات تمکن مالی خود می توانید ویزاهای مربوطه را دریافت کنید و در نهایت یکی از شهروندان این کشور شوید. البته در برخی از شرایط مانند مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی می بایست مدرک زبان هم ارائه داد. در مجموع توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به پرتغال از یک وکیل یا آژانس مهاجرتی معتبر کمک بگیرید. در واقع از آنجایی که مهاجرت هزینه های زیادی برای شما ایجاد می کند؛ اگر بدون همراهی یک فرد متخصص انجام شود ممکن است خسارات جبران ناپذیری را ایجاد کند. به این ترتیب حتما در کنار خود یک وکیل مهاجرتی داشته باشید.

شرایط مهاجرت به پرتغال
شرایط مهاجرت به پرتغال
تمکن مالی هنگام مهاجرت به پرتغال

داشتن تمکن مالی هنگام مهاجرت به پرتغال موضوع بسیار مهمی است. شما بدون پشتوانه مالی خوب نمی توانید به این کشور مهاجرت کنید و زندگی خوبی برای خود تشکیل دهید. در واقع مهاجرت چه از طریق ویزای تحصیلی باشد و چه از طریق ازدواج یا تولد فرزند، باید تمکن مالی قابل توجه ای داشت. شما هنگام مهاجرت باید اثبات کنید که در خارج پرتغال حداقل ماهی ۵۰۰ تا ۷۶۰ یورو درآمد دارید. همچنین برای هر عضو خانواده که از طریق شما به این کشور مهاجرت کردند هم می بایست ماهیانه حداقل ۲۵۰ تا ۳۸۰ یورو درآمد در خارج از پرتغال وجود داشته باشد. برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک نیز به ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار یورو بودجه نیاز خواهید داشت.

مهاجرت به پرتغال
مهاجرت به پرتغال

اما به طور کلی میزان تمکن مالی پرتغال ۱۵ هزار یورو محاسبه می شود. به بیان ساده تر شما هنگام مهاجرت می بایست حداقل ۱۵ هزار یورو در حساب خود پول داشته باشید تا بتوانید ویزاهای مربوطه را اخذ کنید. توجه داشته باشید که میزان تمکن مالی پرتغال در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی بسیار کمتر است. به عنوان مثال میزان تمکن مالی هنگام مهاجرت به فرانسه ۴۰ هزار یورو است اما همانطور که پیشتر ذکر کردیم برای مهاجرت به پرتغال تنها به ۱۵ هزار یورو نیاز خواهید داشت. در نتیجه برای مهاجرت به قاره اروپا، پرتغال مقصد بسیار مناسب و ارزانی در نظر گرفته می شود.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید