09128156014

صفحه اصلی > سوئد : آشنایی مرحله مرحله با فرایند گرفتن وقت سفارت سوئد

آشنایی مرحله مرحله با فرایند گرفتن وقت سفارت سوئد

وقت سفارت سوئد

آشنایی مرحله مرحله با فرایند گرفتن وقت سفارت سوئد

سوئد یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که در جنوب اروپا قرار دارد؛ زیرساخت این کشور فوق‌العاده است و دارای جنگل‌ها و دریاچه‌های بسیار زیبایی است. سوئد به تامین خدمات رفاهی و اجتماعی برای شهروندانش شهرت دارد. در این کشور کیفیت زندگی، امکانات تحصیلی و بهداشتی برای مهاجرین نیز تضمین شده است. با این وجود زمستان‌های طولانی و تاریک، مالیات بالا، سختی پیدا کردن خانه یا شغل ممکن است بعضی افراد را با چالش روبرو کنند. زندگی در سوئد یک سفر سرشار از ماجراها و فرصت‌های گوناگون رشد و تجربه است. البته تجربه‌ی شما در این کشور به عوامل مختلف نظیر تمایلات شخصی، توانایی سازگاری با محیط جدید و اهداف شما وابسته است. در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید، بهتر است پیش از هر اقدامی با فرایند گرفتن وقت سفارت سوئد آشنا شوید. در مطلب زیر قصد داریم در مورد فرایند گرفتن وقت از سفارت سوئد صحبت کنیم.

سوئد
سوئد

منظور از وقت سفارت سوئد چیست؟

اگر تا به حال در انتظار ویزیت پزشک یا کارهای بانکی بوده‌اید، درک مفهوم گرفتن وقت سفارت برای شما راحت‌تر خواهد بود. هنگامی که در مطب پزشک هستیم، مدت زمان انتظار ما نهایتا چند ساعت خواهد بود اما زمان انتظار در سفارت از چند ساعت تا چند ماه یا حتی یک سال می‌تواند متفاوت باشد. با توجه به این موضوع و تقاضای بسیار برای دریافت ویزا، سفارت‌خانه‌ها سیستم گرفتن وقت از وبسایت را فراهم کرده‌اند. پس از گرفتن وقت باید در روز معین شده  در سفارت حاضر شوید و توسط افسران ویزا مصاحبه شوید. هنگام مصاحبه مقام دیپلماتیک با دقت حالت و احساسات شما هنگام پاسخگویی به سوالات را ارزیابی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که شما قصد انجام کار غیرقانونی یا ماندن در کشور مقصد را ندارید. البته بسته به کشور مقصد ممکن است نیازی به مصاحبه نباشد و انگشت نگاری و ارائه‌ی مدارک کفایت کنند.

فرایند گرفتن وقت سفارت سوئد از بخش مهاجرت

گرفتن وقت سفارت سوئد از بخش مهاجرت

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت سفارت سوئد تو تهران وقت مصاحبه‌ی خود را بگیرید.

  • ابتدا به آدرس زیر مراجعه کنید: https://www.swedenabroad.se/en/embassies/iran-tehran/
  • در این صفحه به پایین بروید و روی گزینه‌ی زیر کلیک کنید.

    How can I get an appointment to visit the Migration Section?

  • برای گرفتن وقت سفارت سوئد، در وبسایت اصلی به بخش” برای رزرو وقت در بخش مهاجرت سفارت، برای هر منظور دیگری … اینجا را کلیک کنید” رجوع کنید یا می‌توانید روی “اینجا” کلیک کنید.
  • در صفحه‌ی جدید در بخش Book an appointment for هدف خود از گرفتن وقت را انتخاب کنید و پس از پر کردن فرم روی دکمه‌ی send کلیک کنید.

اخذ وقت سفارت چقدر طول می‌کشه؟

از آنجا که معمولا وقت سفارت برای یک تا دو ماه پر است، بهتر است در صورتی که قصد سفر دارید حداقل از سه ماه قبل وقت سفارت سوئد را بگیرید. گرفتن وقت سفارت فوری در صورتی امکان‌پذیر است که شخصی وقت خود را کنسل کند و جای او خالی شود.

آدرس و تلفن سفارت سوئد

آدرس سفارت سوئد در تهران: خیابان پاسداران شمالی، بالاتر از خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، نبش نسترن، پلاک ۲۷.

سفارت سوئد در تهران تلفن

22296802 – 23712200 (021)

ایمیل سفارت سوئد در تهران

ambassaden.teheran-visum@gov.se

کد پستی

۴۵۸-۱۹۵۷۵

سایت سفارت سوئد در تهران

https://www.swedenabroad.se/en/embassies/iran-tehran/

فکس بخش ویزا

22286021 (021)

روزهای کاری سفارت سوئد در تهران یک‌شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 16 و روزهای پنج‌شنبه از ساعت 9 تا 12 است. پس از اطلاع رسانی جهت دریافت پاسپورت سوئدی به گرفتن وقت نیازی نیست و کافی است روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه از ساعت 10 تا 12 به سفارت مراجعه کنید.  با این حال بهتر است جهت اطمینان از اینکه سفارت سوئد در تهران باز است، همان روز با سفارت خانه تماس بگیرید.

آدرس سفارت سوئد در تهران
آدرس سفارت سوئد در تهران
برچسب ها :
طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید