09128156014

صفحه اصلی > کانادا : همه چیز درباره ویزای تحصیلی کانادا

همه چیز درباره ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

دانش آموزان و دانشجویان هر ساله از سراسر جهان برای ادامه تحصیل به کانادا مهاجرت میکنند. زیرساخت های قوی، برنامه های درسی پیشرفته و مجموعه های آموزشی گسترده همه از ویژگی های تحصیل در کانادا است. امروزه بسیاری معتقدند، تنها راه موفقیت در حوزه تحصیلی و کاری، دریافت ویزای کانادا می باشد.

مجموعه ما همواره در کنار دانش آموزان و دانشجویان است تا شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا را برایشان بیشتر کند. ما به دانش آموزان کمک میکنیم که کالج ها و دوره های مناسب خود را شناسایی و برای آن درخواست دهند.

باید به این نکته مهم اشاره کنیم که تحصیل در کانادا به عنوان سکوی شروع کننده حرفه ی بین المللی دانش آموزان است.

در ادامه با ما همراه باشید تا با مراحل درخواست ویزای تحصیلی کانادا، شرایط و چگونگی انجام این کار آشنا شویم.

چرا تحصیل در کانادا؟

کانادا بهترین محل برای تحصیل در مدارج بالاست. سالانه تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان از سراسر جهان برای ویزای تحصیلی کانادا اپلای میکنند. دانشگاه های کانادا آموزش های خود را در سطح جهانی ارائه میدهند. مدارکی که توسط این دانشگاه ها ارائه میشود در مجامع بین المللی معتبر است و تحقیق برای دانش آموزان و دانشجویان جزو آموزش های تکمیلی اجباری محسوب می شود.

دانشگاه ها از بهترین ایده های تحقیقی دانشجویان برای دادن اسکالرشیپ به آنها استفاده میکند و مدارک نهایی بر اساس این تحقیق ها ارائه میشود.

در ادامه به دلایل دیگری برای تحصیل در کانادا اشاره خواهیم کرد:

  • آموزش مقرون به صرفه
  • فرصت های پژوهشی نوآورانه و آزاد
  • امکان مهاجرت بعد از تحصیل
  • سبک زندگی هیجان انگیز
  • جامعه ای سالم و امن
  • فرصت های کار و کارآموزی برای دانشجویان بین المللی در حین تحصیل

برخی از دلایل دیگر برای انتخاب ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • فرصت های تحقیقاتی متعدد: دانشگاه ها در کانادا امکانات ویژه ای برای دانشجویان با ایده های تحقیقاتی خوب دارند.
  • امکان مهاجرت بعد از گذراندن دوره ها و درس ها: اگر فردی برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کند، 3 تیر همزمان زده است. تحصیل، زبان و کار. با داشتن این سه قابلیت همزمان امکان دریافت اقامت کانادا افزایش پیدا میکند.

معیار های واجد شرایط بودن

  • صلاحیت تحصیلی: حداقل میزان صلاحیت تحصیلی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، داشتن نمره قبولی بالای 50% از دانشگاه های معتبر است.
  • زمانبندی: فارغ التحصیلی شما باید طبق زمان بندی مشخص بدون وقفه در بین سالهای تحصیلی اتفاق افتاده باشد. به طور مثلا برای دریافت مدرک کارشناسی مدت زمان تحصیل نباید بیشتر از 4 سال باشد.
  • دروس پاس نشده: متقاضی نباید در سال های تحصیل اش بیشتر از 10 واحد درس عقب افتاده یا پاس نشده داشته باشد.
تحصیل در کانادا
تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا بسته به موسسه و استان می تواند متفاوت باشد. البته باید به این نکته توجه کرد که هزینه تحصیل در کانادا به طور کلی مقرون به صرفه تر از تحصیل در کشور های دیگر جهان است. دروس مهندسی و پزشکی معمولا گران تر از دروس هنری هستند.

به طور متوسط هزینه تحصیل در کانادا برای یک دانش آموز خارجی سالانه چیزی حدود 7000 تا 35000 دلار میباشد.

موارد دیگری مثل هزینه زندگی در کانادا و البته هزینه درخواست برای ویزای تحصیلی کانادا هم جزو عوامل تاثیر گذار در هزینه کلی تحصیل در کانادا هستند.

زمانبندی ورود دانشجویان به کانادا

دانشگاه های کانادا معمولا 3 ورودی مختلف در طول سال برای پذیرش دانشجویان دارند. این سه ورودی شامل:

  • ورودی پاییز: معروف ترین ورودی که در ماه سپتامبر شروع میشود.
  • ورودی زمستان: که در ماه ژانویه شروع میشود.
  • ورودی تابستان: معمولا در ماه های آپریل و می شروع میشود. در بیشتر دانشگاه ها و موسسات این ورودی برای دوره های تکمیلی و فوق العاده استفاده میشود.

پیشنهاد میشود که زودتر از موعد برای شروع تحصیل در کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید، چرا که موسسات معمولا در نزدیکی ددلاین ورودی ها سخت تر پذیرش میکنند. معمولا میتوانید 6 تا 9 ماه قبل از شروع فصل جدید تحصیلی درخواست خود را ارائه دهید.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا

شما به صورت کلی به موارد زیر برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا احتیاج دارید:

  1. پاسپورت معتبر
  2. مدارک تحصیلی سال های آخر که ترجمه و تایید شده باشند
  3. مراجع علمی
  4. بیانیه هدف (sop)
  5. گواهی دوره های فوق برنامه
  6. نامه پذیرش از موسسه آموزشی مورد نظر
  7. مستندات مالی
  8. مستندات توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی
  9. عکس پاسپورتی
  10. مجوز تحصیل و ویزا
  11. تسلط به زبان انگلیسی
  12. دانشگاه شما در صورت وجود الزامات اضافی قبل از درخواست شما را آگاه می کند.
دریافت ویزای تحصیلی کانادا
دریافت ویزای تحصیلی کانادا

مراحل دریافت ویزای تحصیلی کانادا

مرحله اول:

تحقیق درباره آپشن ها: قبل از اینکه برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید، تحقیق کنید که چه درسی را میخواهید در کانادا بخوانید. چقدر هزینه زندگی دارید و موقعیت های بعد از تحصیلیتان چیست.

مرحله دوم:

انتخاب دانشگاه: لیستی از دانشگاه ها درست کنید که با توانایی ها و خواسته های شما همخوانی دارند. (حدود 10 دانشگاه کافی است) از بین این دانشگاه ها دانشگاهی که میخواهید برای تحصیل در آن درخواست دهید را انتخاب کنید.

مرحله سوم:

برای آزمون ورودی آماده شوید: بر اساس نیاز های دانشگاهی که انتخاب کردید، برای آزمون هایی مثل تافل، آیلتس، GRE و… آماده شوید. توجه داشته باشید که شما باید قبل از ماه سپتامبر سالی که قصد اپلای کردن برای ویزای تحصیلی کانادا را دارید، این مدارک را در اختیار داشته باشید.

مرحله چهارم:

هزینه ها را بررسی کنید: بررسی کنید که هزینه های کافی برای تحصیل در کانادا را دارید. هزینه های طبیعی سفر، غذا و هزینه های ناگهانی دیگر.

مرحله پنجم:

درخواست به دانشگاه: برای دانشگاه مورد نظر از طریق ایمیل و مکاتبه درخواست بفرستید. قبل از ددلاین فرم های دانشگاه ها را پر کنید و از طریق ایمیل برای آنها ارسال کنید.

مرحله ششم:

تایید پذیرش: زمانی که نامه ی پذیرش دانشگاه ها را دریافت کردید، پس از انتخاب دانشگاه و پرداخت هزینه میتوانید برای تحصیل در کانادا اقدام کنید.

مرحله هفتم:

ویزای تحصیلی کانادا: پس از دریافت تاییدیه پذیرش، می توانید برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

مجموعه ما با ارائه مشاوره رایگان در خصوص مراحل ابتدایی تا دریافت ویزای تحصیلی کانادا همراه شما دانش آموزان و دانشجویان خواهد بود.

 

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید