09128156014

صفحه اصلی > دعوت نامه : دعوت نامه تجاری

دعوت نامه تجاری

دعوت نامه تجاری

دعوت نامه تجاری چیست؟

دعوت نامه تجاری جهت بازرگانان و تُجاری که قصد تجارت با شرکت‌های تجاری در کشورهای دیگر را دارند، صادر می‌گردد. شرکت در کنفرانس‌ها، جلسات و همایش‌هایی که مربوط به کسب کار هستند، نیاز به ویزای تجاری دارد. افرادی که قصد گرفتن ویزای تجاری دارند باید از شرایطی برخوردار باشند.

برخی افراد تصور می‌کنند با در دست داشتن ویزای تجاری در کشور مقصد می‌توانند جهت کار تمام وقت و به طور دائم استخدام شوند. این در حالی‌ست که مدت زمان اعتبار این دعوت نامه‌ها متغیر و معمولا بین یک تا سه ماه می‌باشد.

ارسال دعوت نامه تجاری

دعوت نامه تجاری توسط شرکت‌ها، بستگان، آشنایان و… جهت دعوت به کار، خرید، بازدید و… برای فرد ارسال می‌گردد. این دعوت نامه می‌تواند جهت اهداف مختلفی همچون انواع تجارت، پزشکی، کاری، نمایشگاهی، خویشاوندی و… برای یک فرد صادر شود.

معمولا دعوت نامه از طریق ایمیل ( فایل پی‌دی‌اف ) و یا پست بین الملل ارسال می‌گردد. گسترش تجارت و اقتصاد، عقد قرارداد، شرکت در نمایشگاه، بازدید از شرکت، خرید دستگاه و… از جمله هدف‌های ارسال دعوت نامه تجاری می‌باشند.

این دعوت نامه به کارمندان شرکت یا کارآفرینان این اجازه را می‌دهد که جهت مقاصد تجاری به طور موقت و در زمان کوتاهی نسبت به بازدید از یک کشور خارجی اقدام کنند.

اهمیت دعوت نامه

زمانی این دعوت نامه دارای اهمیت است که دلیل دعوت از فرد یا افراد را به طور کامل شرح داده باشند. چنان‌چه دعوت نامه از طرف شرکت ارسال شده باشد، باید از جانب همان شرکت دارای امضاء، مُهر و تاریخ باشد. موارد ذکر شده برای ماموران سفارت یا کنسولگری از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

دعوت نامه تجاری
دعوت نامه تجاری

دعوت نامه‌های تجاری کشورهای مختلف

همه کشورها بر اساس قوانین و مقررات خود می‌توانند نسبت به ارسال دعوت نامه تجاری اقدام کنند.

دعوت‌نامه تجاری ایتالیا: شرکت ایتالیایی جهت ارسال یک دعوت نامه اقدام به ضمیمه کردن آن روی سر برگ می‌کند. پس از آن با گواهی عضویت، دعوت نامه را به ثبت می‌رساند. دعوت نامه باید از اطلاعات دقیق و درستی برخوردار باشد.

درج اطلاعات شناسنامه همچون نام و نام خانوادگی، محل و تاریخ تولد در دعوت نامه تجاری ضروری است. اطلاعات گذرنامه همچون محل صدور، تاریخ و شماره گذرنامه نیز باید ثبت شوند. مدت زمانی که فرد قصد دارد در ایتالیا بماند نیز باید نوشته شود. لازم است شرکت ایتالیایی اعلام کند که هزینه‌های اقامت و سفر را بر عهده دارد و هیچ گونه هزینه‌ای به دولت ایتالیا تحمیل نمی‌شود.

دعوت نامه تجاری آلمان: سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های مختلفی جهت توسعه تجارت، برای فرد یا افرادی اقدام به ارسال دعوت نامه می‌کنند. دعوت نامه‌های تجاری نقش مهمی در اخذ ویزا دارند به طوری‌که فرد با در دست داشتن دعوت نامه سریعتر و در مدت زمان کمتری موفق به دریافت ویزای تجاری می‌شود.

دعوت نامه‌های تجاری به عنوان یکی از نامه‌های مهم کشور آلمان به شمار می‌روند. افرادی که قصد تجارت و خرید و فروش در این کشور را دارند باید حتما دعوت نامه تجاری داشته باشند. هدف از سفر به آلمان و همچنین مدت زمانی که فرد قصد دارد در این کشور بماند، باید در این نامه ذکر گردد.

ویزا
ویزا

 تمکن مالی شرکت، نامه حمایتی، پوشش بیمه‌ای و… دعوت کننده نیز از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. دعوت نامه‌های تجاری در آلمان به دو صورت رسمی و غیر رسمی صادر می‌شوند. دعوت نامه‌های رسمی دارای اعتبار زیادی هستند. بر اساس این نوع دعوت نامه اخذ ویزای کشور آلمان به آسانی امکان پذیر می‌باشد.

دعوت‌نامه تجاری آمریکا: معمولا دعوت نامه‌های تجاری که توسط این کشور صادر می‌شوند، جهت توسعه روابط تجاری، بازدید، اهداء نمایندگی، خرید دستگاه، تبادل کارمند و… می‌باشند. طرفین این دعوت نامه‌ها دو شرکت هستند که قصد همکاری با یکدیگر را دارند و در پی اهداف اقتصادی هستند.

 شرکتی که دعوت نامه برای آن صادر می‌شود، باید تمام اطلاعات مربوط به افراد و شرکت را ذکر کند. نوع همکاری و ارائه مدرک و دلیل جهت دریافت دعوت نامه تجاری برای این کشور از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. دلیل دعوت، تاریخ، امضاء، مهُر شرکت باید در دعوت نامه قید گردد.

هزینه ویزای تجاری با در دست داشتن دعوت نامه تجاری

وزارت امور خارجه و کنسولگری هر کشور مجاز به تعیین هزینه ویزای تجاری می‌باشند. معمولا داشتن دعوت نامه تجاری تغییری در میزان هزینه صدور ویزای تجاری نخواهد داشت. دعوت نامه سبب می‌شود کارهای مربوط به صدور ویزا سریعتر، آسان‌تر و در مدت زمان کمتری انجام شود.

اخذ دعوت نامه
اخذ دعوت نامه

ویزای تجاری کشورهای مختلف

جهت صدور ویزای تجاری، هر کشوری از مقررات و قوانین خاص خود پیروی می‌کند. برخی کشورها به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند بدون دعوت نامه تجاری جهت مقاصد تجاری وارد کشورشان شوند. اجازه این بازدید برای مدت زمان کوتاهی می‌باشد. اما اکثر کشورها از متقاضیان می‌خواهند جهت ورود به کشور مورد نظر و انجام کارهای تجاری نسبت به دریافت دعوت نامه اقدام کنند.

دریافت دعوت نامه جهت سرمایه گذاری

برخی کشورها از اقتصاد و کسب و کار پر سودی برخوردار هستند. همین امر سبب می‌شود سرمایه گذاران زیادی جهت تجارت به این کشورها سفر کنند. یکی از این کشورها که نظر سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب می‌کند، کشور پرتغال است.

این کشور از موقعیت جغرافیایی مناسبی برخوردار می‌باشد و در زمینه تجارت بسیار موفق عمل می‌کند. شرکت‌های بزرگی که در پرتغال فعالیت دارند با شناسایی افراد موفق، سرمایه دار و تاجر، اقدام به ارسال دعوت نامه به این افراد می‌کنند.

افرادی که موفق به دریافت دعوتنامه تجاری از این کشور می‌شوند، به راحتی می‌توانند ویزای تجاری را دریافت کنند. دعوت نامه‌های تجاری که از این کشور صادر می‌شوند، جهت شرکت در نمایشگاه، بازدید، خرید و فروش و… می‌باشند.

دریافت دعوت نامه
دریافت دعوت نامه

صدور ویزا با داشتن دعوت نامه تجاری

صدور ویزای تجاری به عنوان مجوز سفر، جهت دستیابی به اهداف تجاری از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. افرادی که موفق به دریافت این ویزا می‌شوند، اجازه ندارند به صورت دائم از کار تمام وقت برخوردار باشند. بنابراین لازم است جهت دریافت مجوز کار اقدام به درخواست دعوت نامه تجاری کنند.

افرادی که دارای دعوت نامه تجاری هستند زودتر از سایرین می‌توانند ویزای خود را دریافت کنند. دعوت نامه باید کاملا رسمی و از مُهر و امضاء برخوردار باشد. دعوت نامه‌ای که به صورت اینترنتی برای فرد متقاضی ارسال می‌شود، نیز قابل قبول کنسولگری یا سفارت می‌باشد.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید