09128156014

صفحه اصلی > دعوت نامه و آلمان : دعوت نامه آلمان

دعوت نامه آلمان

دعوت نامه کشور آلمان

در حال حاضر کشور آلمان یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت می باشد. این کشور از اقتصادی قدرتمند برخوردار بوده و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین می باشد. دانشگاه های این کشور در مقایسه با سایر کشورها از جمله انگلستان، ایالات متحده و استرالیا شهریه بسیار پایینی دارند و در بسیاری موارد امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان فراهم می باشد. همان طور که احتمالا می دانید ورود شهروندان خارج از اتحادیه به آلمان نیازمند دریافت ویزای این کشور می باشد. هم چنین بهتر است بدانید داشتن دعوت نامه آلمان روند دریافت ویزا و سفر به این کشور را سهولت می بخشد. در حقیقت کشور آلمان از جمله کشورهای اروپایی است که در خصوص صدور ویزا سخت گیری های زیادی را اعمال می کند. با این حال افرادی که به واسطه یکی از بستگان خود موفق به اخذ دعوت نامه آلمان می شوند، از شرایط بهتری برای اخذ ویزا برخوردار خواهند بود.

توجه داشته باشید که رسمی بودن دعوت نامه آلمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ این در حالی است که حتی دعوت نامه تایپ شده و دستی نیز مورد قبول خواهد بود. به طور کلی دعوت نامه مذکور به زبان آلمانی بوده و محتوی اطلاعات شخصی متقاضی، هدف وی از سفر و مدت زمان اقامت در این کشور می باشد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا توضیحاتی پیرامون دعوت نامه ویزای آلمان و شرایط دریافت دعوت نامه ارائه دهیم.

دعوت نامه آلمان چیست؟

دعوت نامه آلمان یکی از مطمئن راه های دریافت ویزای این کشور می باشد. منظور از دعوت نامه، نامه ای رسمی و تأیید شده است که از سوی فرد برای خانواده یا بستگان وی در کشوری دیگر ارسال می شود. داشتن دعوت نامه آلمان موجب می شود که روند اخذ ویزای شما بدون هیچ مشکلی و به راحتی صادر گردد. به عبارت دیگر با وجود دعوت نامه ارائه مدارک بیشتر از سوی متقاضی الزامی نیست. در صورتی که دعوت نامه شما جنبه غیر رسمی داشته باشد، تنها به منظور درخواست ویزا مورد استفاده قرار گرفته و نیازی به ثبت و تأیید ندارد. بنابراین لازم است به زبان آلمانی بوده و به امضای فرد دعوت کننده برسد. شایان ذکر است دعوت نامه رسمی نوعی امتیاز محسوب شده و نشان دهنده پرداخت هزینه های شما توسط فردی دیگر می باشد. به خاطر داشته باشید که دعوت نامه دارای تاریخ انقضا بوده و سفر در زمان اعتبار دعوت نامه بسیار حائز اهمیت می باشد.

دریافت ویزای آلمان
دریافت ویزای آلمان

دریافت دعوت نامه آلمان چه شرایطی دارد؟

از آن جایی که کشور آلمان دارای شرایط پناهندگی بوده و از پناهندگان حمایت می کند، لذا در خصوص اعطای ویزا سخت گیری زیادی اعمال می نماید. به طور کلی مهم ترین شرایط دریافت دعوت نامه آلمان از قرار ذیل می باشد:

تمکن مالی

حداقل میزان تمکن مالی برای اخذ ویزای آلمان مبلغ 200 میلیون تومان به ازای هر نفر می باشد. اگر میزان تمکن مالی شما کمتر از مبلغ مذکور باشد، ویزای شما ریجکت خواهد شد. شایان ذکر است تمکن مالی می بایست به یورو بوده و به امضای شعبه صادر کننده برسد.

ارائه دعوت نامه قوی

همان طور که اشاره کردیم دعوت نامه، نامه ای تأیید شده و رسمی از سوی فرد برای خانواده یا بستگان می باشد. متن دعوت نامه آلمان باید حاوی اطلاعات شخصی متقاضی، هدف وی از سفر به آلمان و مدت زمان اقامت وی در این کشور باشد. از سوی دیگر چنانچه متقاضی تحت حمایت مالی دعوت کننده قرار بگیرد، می بایست در متن نامه ذکر گردد.

گردش حساب

گردش حساب شامل تمامی تراکنش های حساب متقاضی در طول سه ماه اخیر می باشد. از سوی دیگر همخوانی نامه تمکن مالی و گردش حساب الزامی است. بنابراین اگر گردش حساب شما پایین و هیچ تطابقی با نامه تمکن مالی نداشته باشد، بدون تردید ویزای شما مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.

تاریخچه سفر

تاریخچه سفر از شروط اساسی جهت دریافت دعوت نامه آلمان نیست، اما در صورت داشتن ویزای شنگن می تواند شانس شما را برای دریافت ویزای آلمان افزایش دهد.

شرایط اخذ ویزای آلمان
شرایط اخذ ویزای آلمان

آشنایی با انواع دعوت نامه ویزای آلمان

دریافت ویزای آلمان و سفر به این کشور از راه های مختلفی امکان پذیر است؛ با این حال اقامت در این کشور منوط به دریافت دعوت نامه آلمان می باشد. از مهم ترین انواع دعوت نامه ویزای آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دعوت نامه تجاری: دعوت نامه تجاری یکی از انواع دعوت نامه ویزای آلمان می باشد که میان شرکای تجاری به منظور خرید و فروش صادر می گردد. این دعوت نامه باید رسمی بوده و ارسال آن از طریق ایمیل یا پست صورت گیرد. از سوی دیگر دعوت نامه مذکور می بایست به امضای شرکت میزبان در دعوت نامه برسد.
  2. دعوت نامه کاری: به طور معمول دعوت نامه کاری از سوی کارفرمای آلمانی دریافت می گردد. متقاضی می بایست ابتدا مدارک مربوط به سوابق خود را ترجمه کرده و برای کارفرمای آلمانی ارسال نماید. دریافت این دعوت نامه منوط به داشتن مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی می باشد. شایان ذکر است دعوت نامه کاری نیازمند ضمانت متقاضی توسط کارفرما می شود تا فرد در طول اقامت در این کشور مرتکب تخلف نگردد.
  3. دعوت نامه توریستی: یکی از پرکاربردترین دعوت نامه های آلمان، دعوت نامه توریستی می باشد که معمولا از سوی شهروندان آلمانی به منظور دعوت بستگان صادر می گردد.
  4. دعوت نامه پزشکی: به طور معمول دعوت نامه پزشکی برای بیمارانی صادر می گردد که امکان درمان آن ها در کشور مبدأ وجود ندارد. این افراد ابتدا می بایست نسبت به ارسال مدارک پزشکی خود توسط بیمارستان یا پزشک اقدام نمایند. هم چنین مدارک مذکور می بایست به تأیید بیمارستان های آلمان برسد. فرد دعوت شونده باید از توانایی مالی لازم جهت پرداخت هزینه های سفر برخوردار بوده و مدت زمان اقامت خود را در این کشور تعیین کند.
انواع دعوت نامه ویزای کشور آلمان
انواع دعوت نامه ویزای کشور آلمان

نگاهی به مدارک مورد نیاز جهت دریافت دعوت نامه آلمان

فردی که اقدام به ارسال دعوت نامه آلمان برای متقاضی می نماید، می بایست اطلاعاتی از وی را در متن دعوت نامه ثبت کند. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی دعوت شونده اعم از نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس، تاریخ تولد، هدف متقاضی از سفر، نسبت وی با دعوت کننده و مدت زمان اقامت وی در کشور آلمان می باشد. به طور کلی مدارک مورد نیاز جهت دریافت دعوت نامه آلمان به ذیل می باشد:

  • ارائه مدارک شناسایی دعوت شونده یا مهمان.
  • ارائه مدارک شناسایی میزبان یا دعوت کننده به همراه کپی آن ها.
  • پرینت حساب دعوت کننده یا فرم صدور دعوت نامه.
  • ارائه مدارکی مبنی بر اقامت دائم شخص دعوت کننده در آلمان.
  • اجاره نامه فرد دعوت کننده و سند مالکیت منزل وی.
طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید