09128156014

صفحه اصلی > آلمان : یک راهنما برای اخذ پناهندگی آلمان برای افغانها

یک راهنما برای اخذ پناهندگی آلمان برای افغانها

نحوه درخواست پناهندگی آلمان برای افغانها

نحوه اخذ پناهندگی آلمان برای افغانها

آلمان یکی از کشورهایی است که پناهجویان افغانستانی را به عنوان پناهنده در این کشور می‌پذیرد. حضور در داخل خاک آلمان برای درخواست پناهندگی در آلمان، الزامی است. به همین دلیل، درخواست پناهندگی در نمایندگی‌های سیاسی امکان­پذیر نیست. پذیرش پناهندگی معمولاً بین دو تا هشت ماه طول می‌کشد، اما به دلیل افزایش تعداد درخواست‌های پناهندگی، ممکن است بیشتر از آن طول بکشد. در صورت رد درخواست پناهندگی، پناهجو می‌تواند آلمان را ترک کرده و یا در برابر تصمیم اتخاذ شده مقاومت کرده و در صورت لزوم به محکمه بالاتر شکایت کند. این مطلب شامل راهنمایی­هایی جهت نحوه ثبت درخواست و وضعیت پذیرش پناهندگی آلمان برای افغانها است.

نحوه ثبت درخواست پناهندگی افغانها در آلمان

برای ثبت درخواست پناهندگی آلمان برای افغانها، پناهجویان می­توانند در کمپ پناهندگی آلمان سکونت کنند و منتظر پاسخ درخواست خود بمانند. پس از تأیید درخواست، داوطلب می‌تواند برای پیدا کردن شغل اقدام کرده و پس از استخدام، زندگی بهتری را در آلمان ادامه دهد. برای ثبت درخواست پناهندگی، فرد باید فرم‌های لازم را از سایت اداره مهاجرت و پناهندگان فدرال (BAMF) دانلود کرده و به صورت حضوری تکمیل کرده و تحویل دهد. فرآیند ثبت نام و رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی با تأکید بر حقوق و وظایف پناهجویان تحت قانون حق پناهجوئی صورت می‌گیرد. در حالی که افغان‌ها با ورود به آلمان می‌توانند برای دریافت پناهندگی اقدام کنند، لازم به ذکر است که برای افغان‌های دارای خطر جانی، چند روش ویژه برای اعطای پناهندگی وجود دارد.

وضعیت پذیرش پناهندگی آلمان برای افغانها
وضعیت پذیرش پناهندگی آلمان برای افغانها

برای ثبت درخواست پناهندگی آلمان برای افغانها، می‌توانید به یکی از مراکز مربوطه مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید. برای ثبت درخواست پناهندگی، باید به آلمان سفر کرده و در اداره‌های مهاجرت آلمان ثبت نام کنید. برای افغان‌هایی که بتوانند ثابت کنند به دلایل سیاسی، مذهبی، نژادی، جنگ، سرکوبی، آزار و اذیت یا برخی دلایل دیگر از کشورشان گریخته‌اند، شانس خوبی برای پناهنده شدن در آلمان وجود دارد. پس از ثبت درخواست، به پناهجو وقت قرار ملاقات با مقامات مسئول داده می‌شود. همانطور که گفته شد مدت زمان رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی ممکن است بین دو تا هشت ماه متغیر باشد. در صورت رد درخواست پناهندگی، پناهجو می‌تواند در مدت ۳۰ روز از آلمان خارج شود یا در برابر تصمیم اتخاذ شده مقابله کند.

وضعیت پذیرش پناهندگی آلمان برای افغانها

وضعیت پذیرش پناهندگی آلمان برای افغانها به شرح زیر است:

  • دولت فدرال آلمان هیچ برنامه‌ی عمومی پذیرشی برای اتباع افغانستانی در ایران ندارد.
  • در گذشته، دولت آلمان درخواست‌های پناهجویان را مورد بررسی قرار می‌داد و مسئول تایید یا رد بسیاری از درخواست‌های شهروندان افغان بود. در حال حاضر، دولت آلمان برنامه جدیدی را برای پذیرش پناهجویان افغان آغاز کرده است.
  • طبق گزارش یک روزنامه آلمانی، اخیرا شاهد افزایش مدت زمان رسیدگی به درخواست­های پناهندگی در آلمان هستیم. به طوری که متقاضیان افغان ممکن است حداقل ۷،۵ ماه منتظر باشند.
  • در سایت رسمی دولت آلمان، هنوز هم صفحات وابسته به پذیرش پناهندگان وجود دارد که شامل اطلاعات در مورد پذیرش پناهندگان از کشورهای مختلف است. با توجه به وضعیت فعلی در افغانستان، شاید بهتر باشد که با سفارت آلمان در کشور خود تماس بگیرید تا جزئیات بیشتر را درباره وضعیت پذیرش پناهندگان در آلمان بدست آورید.
  • سایت UNHCR نیز توضیح داده است که پس از اقدام به درخواست پناهندگی، شخص باید منتظر تصمیم گیری مقامات ذینفع باشد. همچنین، شخص باید مدارک سفر خود شامل گذرنامه و هر مدرک دیگری را که ممکن است مربوط به بررسی درخواست، تایید هویت خود و اعضای خانواده­اش باشد را در اختیار داشته باشد.

بنابراین، به نظر میرسد که وضعیت تایید پناهندگی آلمان برای افغانها به دلایل مختلف قابل تغییر است. لذا بهتر است از طریق مراکز مربوطه با سفارت آلمان در کشور خود تماس گرفته و جزئیات بیشتر را درباره وضعیت پذیرش پناهندگان در آلمان بپرسید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید