09128156014

صفحه اصلی > ایتالیا : مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا

مدارک لازم ویزای تحصیلی ایتالیا را می توان به صورت خلاصه, در سه دسته ی کلی بیان کرد: تمکن مالی, مدارک و هزینه ها که در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

اکنون به بررسی موردی هر یک از مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا می پردازیم:

 1-نامه ی پذیرش از مرکز آموزشی در ایتالیا

 2-ثبت نام در دوره های دانشگاهی

 3-فرم تکمیل شده ی درخواست ویزا

 4-مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی

 5-اثبات عدم پیشینه ی کیفری

 6-اثبات تمکن مالی لازم کافی جهت حمایت مالی خود

 7-گواهی بیمه درمانی 8-اثبات هزینه ی درخواست ویزا

 9-دو قطعه عکس جدید

 10-مدرک جهت اثبات داشتن اقامتگاه در ایتالیا

 11-اثبات شرایط مالی کافی جهت بازگشت به کشور خود

نکته ی قابل توجه این است که: همه ی اسناد و مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا, باید توسط یک مترجم معتبر به زبان ایتالیایی ترجمه شوند . همچنین دارای مهر تائید وزارت امور خارجه و دادگستری باشند.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیایی ویژه ی ویزای دانش آموزی

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای دانش آموزانی که سن آنها کمتر از سن قانونی است, علاوه بر دارا بودن مدارک لازم ویزای تحصیلی ایتالیا نیازمند رضایت نامه خروج از کشور از والدین یا قیم آنها است . داشتن دلیل موجه برای افرادی که سن آنها بیش از محدوده ی سنی سایر متقاضیان است, الزامیست.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا
مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

انواع ویزاهای دانشجویی ایتالیا

اگر قصد اقامت برای مدت بیش از سه ماه در ایتالیا را داشته باشید, علاوه بر فراهم کردن مدارک لازم, حتما باید برای تهیه ی ویزای تحصیلی ایتالیا نیز اقدام کنید. اقامت تحصیلی برای مدت زمان بیش از سه ماه در این کشور همانند بسیاری دیگر از کشورها, تنها برای افرادی که تابعیت یکی کشورهای اتحادیه اروپا از جمله: سوئیس, نروژ و ایسلند را دارند بدون ویزا امکان پذیر است .

 بطور کلی ویزاهای تحصیلی ایتالیا دو نوع اند:

 1-ویزای نوع c: ویزای کوتاه مدت است و حداکثر دارای 90 روز اعتبار می باشد

 2- ویزای نوع d: ویزای بلند مدت است و اعتبار آن بیش از 90 روز است .

مدارک زبان مورد نیاز

در سلسله مراحل تهیه ی مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا, تنها در مرحله ی پذیرش از کالج، نیاز به ارائه ی مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی است و در هیچ یک از مراحل پیش از این مرحله, نیاز به ارائه ی مدرک زبان نیست .

اخذ اقامت تحصیلی ایتالیا
اخذ اقامت تحصیلی ایتالیا

روند صدور و تمدید

پس از تکمیل مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا, باید به سفارت یا کنسولگری ایتالیا در کشور خود مراجعه کنید.

میتوان گفت که اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نسبت به سایر کشورها کار چندان دشواری نیست . درصورت تکمیل بودن مدارک لازم ویزای تحصیلی ایتالیا  وگذراندن مراحل شیوه ی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا, این کار قابل انجام است.

هر ویزای تحصیلی دارای مدت اعتبار سه ماه, شش ماه و یکسال است . در صورت پایان این مدت و عدم اتمام واحد های درسی, باید با توجه به نوع دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستید, برای تمدید ویزای خود اقدام کنید.

 توجه داشته باشید که, برای تمدید ویزای تحصیلی باید در امتحانات سالانه شرکت کرده و نمره ی قابل قبولی کسب کنید. راه دیگر برای تمدید ویزای تحصیلی, درخواست ادامه ی تحصیل در مقاطع بالاتر است.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید