09128156014

صفحه اصلی > سوئیس : شرایط تحصیل در سوئیس

شرایط تحصیل در سوئیس

تحصیل در سوئیس

سوئیس، کشوری جذاب و امن در اروپا است که به دلیل مهیا بودن شرایط مناسب، بسیاری از افراد خواهان تحصیل در سوئیس می باشند. در این مقاله، می خواهیم به بررسی شرایط مهاجرت و تحصیل در سوئیس بپردازیم. لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سوئیس، کشوری در قاره اروپا می باشد
سوئیس، کشوری در قاره اروپا می باشد

شرایط تحصیل در سوئیس

افزایش کیفیت آموزش و ارتقای شرایط تحصیلی، از جمله اصلی ترین دلایلی می باشد که افراد، سوئیس را برای ادامه تحصیل، انتخاب می کنند. سوئیس که دارای جمعیت 8 میلیونی می باشد، دارای کیفیت زندگی بالا و آزادی های اجتماعی زیادی می باشد. به همین علت، این کشور در رتبه ی برتر بین کشور ها در شاخصه های زندگی می باشد. همچنین از نظر رفاه اجتماعی نیز سوئیس در مقام دوم قرار دارد. دانشگاه های موجود در سوئیس نیز از سطح بالایی برخوردار هستند. تمام دلایل بالا، حاکی از آن می باشد که مهاجرت و تحصیل در سوئیس، همواره جذاب و پرطرفدار است.

علت تحصیل در سوئیس چه می باشد؟

اگر سوئیس، این کشور اروپایی را مقصد ادامه تحصیل خود انتخاب کردیم، باید بدانیم علت این انتخاب چه بوده است. می خواهیم مزایای تحصیل در سوئیس را ذکر کنیم تا بیشتر متوجه این موضوع شویم. در زیر به 5 مورد از این مزایا، اشاره شده است:

1- تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئیس، تنها با زبان های آلمانی یا فرانسوی امکان پذیر است. در مقاطع بالاتر، امکان استفاده از زبان انگلیسی مهیا می شود.

2- امکان کار دانشجویی به صورت هفته ای 20 ساعت برای دانشجویانی که امکان پرداخت هزینه های تحصیل را ندارند، وجود دارد. بنابراین این دانشجویان می توانند بدون دغدغه به تحصیل خود مشغول شوند.

3- تعداد 24 عدد از دانشگاه های سوئیس، مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند. یعنی افرادی که در این دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند، می توانند در دانشگاه های ایران به ادامه تحصیل یا کار مشغول شوند.

4- همانطور که پیشتر نیز بیان شد، سوئیس از نظر رفاه زندگی، در مقام 2 در جهان قرار دارد. همین موضوع باعث می شود شرایط تحصیل در سوئیس، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

5- کشور سوئیس به دلیل وقوع کم جرم و جنایت، از امن ترین کشور ها محسوب می شود. همین موضوع نیز خود دلیلی می باشد مبنی بر مهاجرت و تحصیل در سوئیس.

تحصیل در سوئیس، جذاب ولی در عین حال دشوار می باشد
تحصیل در سوئیس، جذاب ولی در عین حال دشوار می باشد

آیا شرایط تحصیل قبل از دانشگاه در سوئیس فراهم می باشد؟

امکان تحصیل قبل از دوره دانشگاه نیز در سوئیس فراهم می باشد. این دوره که در سنین 6 الی 8 سالگی شروع می شود، 8 الی 9 سال و در دوره های ابتدایی و دبیرستان، فراهم می باشد. تحصیل در مقطع ابتدایی در سوئیس، 4 الی 6 سال و دوره ی دبیرستان نیز 3 الی 5 سال به طول می انجامد. البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نمی باشد که لازمه ی ورود به دانشگاه های سوئیس، داشتن مدرک دیپلم است. این مدرک پس از اتمام دوره ی دبیرستان، اهدا می شود. همچنین برای تحصیل در سوئیس، هیچ محدودیت سنی وجود ندارد.

شرایط زندگی دانشجویی در هنگام تحصیل در سوئیس، چگونه می باشد؟

سوئیس که دارای شرایط زندگی فوق العاده ای می باشد، برای تحصیل نیز مناسب می باشد. اما یک نکته ی مهم که باید به آن توجه شود، این می باشد که شرایط تحصیل در سوئیس، به نسبت سخت و دشوار است. دریافت ویزای دانشجویی سوئیس دشوار بوده و شرایط سنی و گپ تحصیلی نیز در این موضوع دخیل می باشند. همچنین دریافت ویزای دائم برای اقامت نیز در سوئیس بسیار سخت بوده و در این مواقع، توصیه می شود که ویزای مقطعی دریافت شود. اکثر بورسیه های تحصیلی که در سوئیس شکل می گیرند، برای مقطع دکترا بوده و تعداد آن نیز محدود و شرایط دریافت آن نیز دشوار می باشد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس

همانطور که پیشتر در مقاله بیان شد، تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی، به زبان آلمانی یا فرانسوی می باشد. متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس، باید مدرک B1 زبان را داشته باشد. در صورت عدم داشتن چنین مدرکی، متقاضی باید در سوئیس، این دوره ی 1 ساله را طی کند. تمام رشته ها در مقطع کارشناسی، نیازمند قبولی در امتحان برگزار شده می باشند. این امتحان در شهر فرایبورگ برگزار می شود و شخص پس از قبولی در این امتحان، می تواند وارد دانشگاه شود. بسته به نوع دانشگاه و رشته ی مورد نظر، هزینه های تحصیل در این کشور بین 1000 الی 3000 فرانک می باشد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس

در مقطع کارشناسی ارشد برای تحصیل در سوئیس، 3 زبان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی ارائه می شود. اگر متقاضی می خواهد به زبان انگلیسی تحصیل نماید، باید حداقل مدرک 6.5 آیلتس را ارائه دهد. همچنین اگر متقاضی به زبان آلمانی یا فرانسوی می خواهد ادامه دهد، باید مدرک B2 را ارائه دهد. هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بسته به نوع دانشگاه و رشته، از 1000 الی 5000 فرانک می باشد.

تحصیل در سوئیس در مقطع دکترا چگونه می باشد؟

شرایط تحصیل در سوئیس در مقطع دکترا، کمی متفاوت با کارشناسی و ارشد است. در این مقطع، به 2 صورت متقاضی می تواند به ادامه تحصیل، مشغول باشد. مورد اول از طریق پرداخت هزینه ها و مورد دوم از طریق بورسیه می باشد. کشور سوئیس برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را داشته باشند، حقوق 2 هزار دلاری ارائه می دهد. همین موضوع باعث سخت شدن تحصیل در این مقطع برای دانشجویان ایرانی را نشان می دهد. اخذ نمره ی مناسب، مدرک زبان قوی، تالیفات کتاب و مقاله و مدرک مناسب کارشناسی و ارشد، تاثیر زیادی برای تحصیل در مقطع دکترا در سوئیس دارد.

سوئیس یک کشور جذاب و توریستی در اروپا می باشد
سوئیس یک کشور جذاب و توریستی در اروپا می باشد
چگونه می توانیم بورسیه دکترای سوئیس را کسب نماییم؟

– اخذ مدرک کارشناسی و ارشد از دانشگاه های معتبر.

– اخذ مدرک مناسب که تسلط متقاضی روی زبان انگلیسی را نمایش دهد.

– جلب نظر استاد مشاور که تز دکترای شخص را حمایت نماید.

– داشتن تالیفات کتاب و مقاله در سطح بین المللی.

داشتن شرایط فوق، می تواند شخص را به تحصیل در سوئیس در مقطع دکترا، خوشبین نماید.

تحصیل در رشته ی داروسازی و پزشکی در سوئیس چگونه می باشد؟

اگر علاقه مند به تحصیل در سوئیس در رشته ی داروسازی می باشد، باید آزمون های ورودی این کشور را با موفقیت پشت سر بگذارید. همچنین هزینه ی تحصیل در این رشته در سوئیس، برای دانشگاه های دولتی، بین 1000 تا 16000 یورو می باشد. همچنین برای دانشگاه های خصوصی نیز بین 1500 الی 16000 یورو در سال می باشد.

تحصیل در رشته پزشکی نیز در سوئیس امکان پذیر می باشد. دانشگاه هایی همچون زوریخ، ژنو، بازل و برن، رشته ی پزشکی را ارائه می دهند و مدت زمان تحصیلی آن ها نیز 6 سال می باشد. هزینه های تحصیل در این رشته نیز متغیر می باشد و بسته به نوع دانشگاه، این اعداد کم و زیاد می شوند.

زمان ثبت نام در دوره های تحصیل در سوئیس

ترم پاییز: ا دسامبر لغایت 30 آوریل.

ترم تابستان: 1 می لغایت 30 نوامبر.

البته در برخی از حالات برای تحصیل در مقطع دکتر، زمان بندی به صورت زیر تغییر می نماید:

ترم پاییز: تا 15 اکتبر.

ترم بهار: تا 31 مارس

برخی از دانشگاه ها برای تحصیل در سوئیس

در زیر به برخی از دانشگاه هایی که برای تحصیل در سوئیس وجود دارند، اشاره شده است:

دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند:

– دانشگاه فرایبورگ ( زبان فرانسوی و آلمانی )

– دانشگاه لوزان ( زبان فرانسوی )

– دانشگاه ژنو ( زبان فرانسوی و انگلیسی )

– دانشگاه فناوری لوزان ( زبان انگلیسی و فرانسوی )

– دانشگاه لوگانو ( زبان انگلیسی و ایتالیایی )

– دانشگاه زوریخ ( زبان آلمانی و انگلیسی )

سوئیس دارای رفاه مناسب برای زندگی می باشد
سوئیس دارای رفاه مناسب برای زندگی می باشد
صحبت پایانی

تحصیل در سوئیس به دلیل شرایط مناسبی که برای زندگی و آموزش دارد، همواره مورد توجه ایرانیان می باشد. البته دشواری آموزش در این کشور و قبولی در آن ها نیز در این زمینه وجود دارد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات مناسب را دریافت کرده باشید.

طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد.

دیدگاهتان را بنویسید